mattis02

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Skridskoåkning och uppdatering till bloggen

Av Matilda - 28 januari 2013 19:42

Heey jag vet att jag inte bloggade igår sry men det blev lite sent  Idag har det inte varit så mycket mer än att skolan började igen efter helgen. Joobbigt, tur att man har en av dom bästa mammorna i världen och få frukost på sängen imorse. I skolan rullade det på som vanligt, såg ut som en måndag alltid gör. Svenska, NO, mer NO, religon och så matte. Hatar matte, fast med monika (Vår fd. lärare, ni kanske såg henne i tidningen när hon blev svergies bästa mattelärare  ) kan det faktiskt bli riktigt kul ;D Sen var det hem och börja plugga. Den fruktade läxan var lika obeskrivligt olidlig som vanligt. Har faktiskt en liten fråga kvar, men jag tänkte spara den till imorrn ;) Är helt slut i huvudet   Men igår när jag inte hann blogga var det ju söndag, gjorde faktiskt ett litet morgon-inlägg, hade låång sovmorgon. Sen skulle man åka skridskor med Ebbis (ebba-boll.bloggplatsen.se) Det var kul i bilen och så, vi trodde ju vi skulle få åka skridskor första gången på året, men SÅKLART så skulle halvlek på en bandymatch precis börja just när vi kom  Så vi fick åka hem och vänta en timme tills vi kunde åka dit igen. Det var nästan tur att det precis varit match, det var alldeles nyspoat på isen. Jag tyckte det var jättekul och åkte på så mycket jag kunde så fort jag kom ut på isen. Hehe, det var riktigt bra is. Jag kan ju erkänna att jag halkade några gånger... Ebbis däremot tog det lugnt. Vääldigt lugnt. Kort sagt, tråkigt lugnt. Men ändå, det var jättekul att vara där med henne. Det hade inte varit kul om nån som åkte snabbt som en segelfick hade varit där me mig. Nej tack du, då föredrar jag mycket hellre min lugna, snälla Ebbis   Men jag tror Ebbis hade jättekul hon också, även om hon stukade handleden. Fick åka snabbt med en liten 5-åring som heter Emmie ist. (Lillasyrrans kompis) Hon åker riktigt fort men är inte så bra på att hålla balansen när hon ska stanna, så oftast hamnar hon på näsan.  Sen när vi åkte hem gjorde vi varm choklad. Mmm, det var verkligen det vi behövde. När Ebiis hade gått tog man fram chipsen och satte sig framför TV:n. Det var min favvo-TV-kväll, med både bulldog, wild kids och ponnyakuten på samma kväll   Nu känner jag att jag har bloggat färdigt för idag, bloggar mer imorrn lovar denna gång. Herrå!




//Mattis☺

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 1 februari 2013 14:58

Heey allihopa! Bloggade inte igår heller men det blir så jag bloggar typ varannan dag eller så. Men iaf igår så hände det inte heller nåt särsklit, utom att jag fick kebaab   Goott....! Gjorde en header på Fhotofiltre men det funkade inte att lägga i...

Av Matilda - 30 januari 2013 21:36

Go kväll allihopa bloggar från mammas mobil min laggar sönder när jag försöker logga in Dx Det har inte hänt nåt tyvär, förutom att jag har legat och tittat på simpsons hela tiden ;DD Har druckit så sjuuukt mkt svartvinbärs-saft känns som om jag ...

Av Matilda - 30 januari 2013 12:24

Hej igen jag vet att jag bloggade för typ 2 timmar sen men det är typ det ända man kan göra när man är sjuk. Har ngn några tips på vad man kan göra när man är sjuk? Det ända jag har gjort hitills är att spela mitt favoritspel av mario och kollat på t...

Av Matilda - 30 januari 2013 08:55

Jag vet att jag inte bloggade igår heller men det är så mycket just nu, både i skolan och med kompisar och läxor Igår var jag på en workshop i skolan, det var nån som var med i en dansgrupp som hette nåt med "Freestyle fanatix" eller nåt sånt vi fick...

Av Matilda - 27 januari 2013 11:30

 Har precis stigit ur sängen faktiskt  Det blev en vääldigt låång sovmorgon . Men ändå, jag tycker man borde utnyttja den sista sovmorgonen på 5 dagar. Ville bara skriva lite, bara det inte blir lite för många inlägg som igår... Aja Jag tänkte fråga ...

Presentation


Heey! Häst och foto-intresserad tjej på 10 somrar här som berättar om sitt liv på denna blogg!♥Tack ni som kollar bloggen♥

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken chatt-app?
 Facebook?
 Skype?
 Instagram?
 MSN? Nej ja skoja bara vem sitter inne på msn nu för tiden?
 Inget
 Alla

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards